Jak zmusić sprzedawcę do wymiany wadliwych części w meblach?





„Kupiłem salon „Marta” w sklepie „Real Furniture” za 651 rubli z 12-miesięczną gwarancją. Podczas montażu okazało się, że pęknięta jest prawa ściana boczna części środkowej. Na drzwiach szafki znajdują się odpryski. Skontaktowałem się ze sklepem z reklamacją. Korespondowałem przez wiele miesięcy i czekałem na wymianę uszkodzonych części. Jak rozumiemy ten poziom usług? Olga Fedorcowa, Bobrujsk.”

pixabay.com

Igor Kisel, pierwszy zastępca przewodniczącego Komitetu Wykonawczego Miasta Bobrujsk:

– W toku postępowania w sprawie apelacji Fedortsova O.A. Ustalono, że w dniu 28 sierpnia 2019 roku konsument zamówił w firmie Real Furniture LLC zestaw mebli do salonu „20 marca”. Zgodnie z IR „Rejestr Handlowy Republiki Białorusi” Real Furniture LLC prowadzi handel detaliczny meblami na podstawie próbek bez (poza) placówek detalicznych oraz za pośrednictwem sklepu internetowego.

Produkt został dostarczony do Konsumenta w dniu 14 października 2019 roku. Po dostawie Konsument stwierdził wady mebli.

Zgodnie z paragrafem 12 art. 20 Ustawy Republiki Białorusi „O ochronie praw konsumentów” z dnia 01.09.2002 nr 90-3 (zwanej dalej Ustawą), w przypadku stwierdzenia przez konsumenta wad towaru w okresie rękojmi sprzedawca odpowiada za wady towaru, chyba że udowodni, że powstały one po dostarczeniu towaru konsumentowi na skutek naruszenia przez niego ustalonych zasad użytkowania, przechowywania, transportu towaru lub działania osób trzecich lub siła wyższa.

Zgodnie z ust. 1 ri. 1 1 łyżka. 20 Ustawy, sprzedawca ma obowiązek przyjąć od Konsumenta towar o nieodpowiedniej jakości i w razie potrzeby sprawdzić jego jakość.

17.10.2019 Fedortsova O.A. skontaktował się ze sprzedawcą w sprawie jakości dostarczonych mebli i zażądał wymiany wadliwych części, pozostawiając wpis w księdze uwag i sugestii salonu meblowego.

Nie było możliwe ustalenie pochodzenia wad mebli zakupionych przez skarżącą, ponieważ meble były już zmontowane, a części miały uszkodzenia mechaniczne. Jednocześnie sprzedawca zdecydował się na wymianę części zamówionych u producenta Interior-Center LLC (Rosja, Penza). Ponieważ jednak konsument błędnie podał nazwy części wymagających wymiany, nastąpiło opóźnienie w ich dostawie.

W celu potwierdzenia jakości mebli modelu „Marta-20” sprzedawca przedstawił deklaracje zgodności z wymaganiami Regulaminu Technicznego Unii Celnej TR CU 025/2012 „W sprawie bezpieczeństwa wyrobów meblowych”.

Zalewają Cię sąsiedzi? Zabrakło Ci pieniędzy w sklepie? Czy zostałeś ukarany grzywną bezzasadnie? Czy sprawia Ci trudność rozwiązywanie codziennych problemów w sferze mieszkalnictwa i usług komunalnych, handlu, transportu? Nie znajdziesz wspólnego języka z władzami powiatowymi, policją drogową, bankiem lub biurem podróży?

Twoje pytania i skargi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *