„Pewnego dnia do moich drzwi zadzwonił mężczyzna, pokazał identyfikator firmy i powiedział, że podjęto decyzję o zainstalowaniu w każdym mieszkaniu urządzeń do uzdatniania wody. Zaproponował, że kupi je z dużym rabatem za 330 rubli. Kiedy tak myślałem, natychmiast przyszedł hydraulik i zaczął montować filtry. Nie miałem pieniędzy, więc poszedłem pożyczyć od sąsiada, który podobno miał już zamontowane filtry. Okazało się to jednak nieprawdą. Zacząłem żądać demontażu niepotrzebnych mi urządzeń. Jednak po wielu dyskusjach i awanturach udało nam się im zwrócić sprzęt, płacąc za demontaż 89 rubli. To jest prezent, który dała mi firma VodBelSanitaria LLC. Jak ukarać oszustów? Nadieżda Bodyakowa, rejon homelski.”
Siergiej Andriejew, zastępca przewodniczącego Komitetu Wykonawczego Miasta Homel:
– W celu szczegółowego rozpatrzenia odwołania dyrektor VodBelSanitariya LLC został zaproszony do administracji sowieckiego okręgu Homla w celu wyjaśnienia przedstawionych faktów, a także podjęcia działań w celu rozwiązania sytuacji konfliktowej.
Na podstawie wyników spotkania polecono jej zapobiegać naruszeniom praw konsumentów, a mianowicie konieczności podawania rzetelnej informacji o produkcie, cenie sprzętu, sposobach i procedurach płatności przed zawarciem umowy.
Aby rozwiązać sytuację konfliktową, dyrektor VodBelSanitariya LLC podjął decyzję o zwrocie pieniędzy za usługę demontażu sprzętu w wysokości 89 rubli. Kwota została wysłana przekazem pocztowym na adres skarżącego.
W celu poinformowania obywateli o nieuczciwym zachowaniu pracowników VodBelSanitariya LLC w gazecie opublikowano informację o zdarzeniu.
Do wydziału spraw wewnętrznych administracji obwodu sowieckiego w Homlu wysłano pismo z prośbą o przeprowadzenie kontroli przeciwko VodBelSanitariya LLC w sprawie obecności oznak oszustwa w działaniach przedstawicieli społeczeństwa, a także w celu zidentyfikowania innych obywateli, którzy cierpiał z powodu podobnych czynów.
Zalewają Cię sąsiedzi? Zabrakło Ci pieniędzy w sklepie? Czy zostałeś ukarany grzywną bezzasadnie? Czy sprawia Ci trudność rozwiązywanie codziennych problemów w sferze mieszkalnictwa i usług komunalnych, handlu, transportu? Nie znajdziesz wspólnego języka z władzami powiatowymi, policją drogową, bankiem lub biurem podróży?Twoje pytania i skargi.