Dlaczego w telewizji jest niekończąca się reklama?





„Oglądanie ciekawego filmu w telewizji jest prawie niemożliwe, ciągle przerywają go reklamy. Ale płacę za pakiet oprogramowania, a nie za reklamę. Kiedy zostanie przywrócony porządek? Leonid Satsura, rejon Vetkovsky.”

pixabay.com

Andrey Kartun, Wiceminister Regulacji Antymonopolowych i Handlu:

– Ograniczenia dotyczące ilości reklam w telewizji określa art. 11 ustawy Republiki Białorusi z dnia 10 maja 2007 r. nr 225-3 „O reklamie” (zwanej dalej Ustawą).

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy reklama w telewizji nie powinna przekraczać 20% wolumenu emisji programów telewizyjnych w ciągu dnia. Ponadto w godzinach od 18.00 do 22.00 czas reklam nie powinien przekraczać 16 minut na godzinę.

Zgodnie z art. 11 ust. 5 tej ustawy czas trwania każdej przerwy w emisji reklam, w tym filmu fabularnego, nie powinien przekraczać sześciu minut, z wyjątkiem okresu od godziny 18.00 do godziny 22.00. Dopuszczalne jest przerywanie emisji reklamami, w tym filmami fabularnymi, nie więcej niż cztery razy w ciągu godziny antenowej.

Na przykład:

Podane ograniczenia nie dotyczą czasu i częstotliwości zamieszczania zapowiedzi programów emitowanych w kanale telewizyjnym.

Organizacje telewizyjne, jako podmioty gospodarcze, ze względu na normy prawa cywilnego, są niezależne w swojej działalności i samodzielnie podejmują decyzje dotyczące umieszczenia reklam, z którymi zwracają się do nich reklamodawcy – producenci i sprzedawcy towarów, wykonawcy usług (prac). Jednocześnie, jeśli reklama nie narusza obowiązujących przepisów, organizacja telewizyjna nie ma prawa odmówić reklamodawcy jej umieszczenia (dystrybucji).

Kwestie umieszczania (dystrybucji) reklam z reguły znajdują się zawsze na granicy interesów obywateli – konsumentów reklam i interesów biznesu – producentów, sprzedawców, wykonawców, organizacji reklamowych, redakcji medialnych itp. O ile dla biznesu priorytetem jest aspekt ekonomiczny reklamy (promocja towaru na rynku, zwiększenie obrotów handlowych, osiągnięcie zysku itp.), to dla konsumentów jest to aspekt prawny (ochrona przed oszustwem, wprowadzeniem w błąd) i psychologiczny (zwłaszcza w związku z reklamą telewizyjną).

W warunkach istniejących powiązań gospodarczych reklama jest jednym z głównych źródeł dochodów nie tylko organizacji telewizyjnych, ale także innych mediów (radio, gazety, czasopisma). Zmniejszenie wolumenu reklam nieuchronnie doprowadzi do spowolnienia ich rozwoju i wpłynie na jakość filmów i programów (treści kanału telewizyjnego, w którym nie będą emitowane reklamy, będą dostępne dla konsumentów wyłącznie za opłatą). Otrzymanie środków z reklamy rozproszonej pozwala zaoszczędzić środki budżetowe i wykorzystać je w obszarze opieki zdrowotnej, edukacji i innych potrzeb społecznych.

Ponadto dla większości konsumentów reklama jest jednym z głównych źródeł informacji o nowych produktach i usługach, umożliwiając im szybsze i lepsze poruszanie się po nich. W ten sposób reklama przyczynia się do promocji towarów i usług na rynku, co ostatecznie ma korzystny wpływ na ekonomikę pracy producentów, sprzedawców i wykonawców działających na terytorium Republiki Białorusi.

Dlatego też regulując działalność reklamową i wprowadzając dodatkowe ograniczenia, wymagane jest dokładne przemyślenie wszystkich aspektów innowacji i poszukiwanie rozwiązań kompromisowych, które w jak największym stopniu uwzględniają życzenia interesariuszy.

Zalewają Cię sąsiedzi? Zabrakło Ci pieniędzy w sklepie? Czy zostałeś ukarany grzywną bezzasadnie? Czy sprawia Ci trudność rozwiązywanie codziennych problemów w sferze mieszkalnictwa i usług komunalnych, handlu, transportu? Nie znajdziesz wspólnego języka z władzami powiatowymi, policją drogową, bankiem lub biurem podróży?

Twoje pytania i skargi.

Zauważyłeś błąd? Wybierz go i naciśnij Ctrl+Enter

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *