Powiązane wiadomości
Cprzypadkowe z okazji 10-lecia, Fortuny, główne hiszpańskie stowarzyszenie marek i firm z sektora high-end, Uruchomił serii audiowizualnej Głosy doskonałościzestaw filmów w formacie klasa mistrzowskaprowadzone przez dyrektorów generalnych i menedżerów wyższego szczebla niektórych dużych wiodących hiszpańskich firm w tym sektorze.
Círculo Fortuny uruchomiło tę inicjatywę, aby marki kalibru IESE, Natura Bissé, Osborne lub TOUSniektórzy z głównych ambasadorów hiszpańskiej doskonałości w naszych granicach i poza nimi, mogą podzielić się swoimi doświadczeniami i historiami sukcesu.
„Chodzi o złożenie świadectwa, które pomoże innym firmom budować ich markę i wspólnie sprawi, że Hiszpania stanie się wzorem jakości i doskonałości” – mówi. Juana AlbanelaCCO i doradca w Grupie Natura Bissé.
I dodaje, że „w przypadku Natura Bissé pokazujemy kluczowe aspekty nasz sukces na chińskim rynku high-end, do którego weszliśmy w 2012 roku i którego sprzedaż stanowi dziś ponad 30% całości firmy. „Chcemy podzielić się naszym doświadczeniem, aby zachęcić i pomóc firmom, które chcą rozpocząć działalność w tym kraju”.
Długoterminowy wzrost
Firmie nie brakowało trudności z wejściem na złożony rynek. „Wjazd do nowego kraju jest zawsze trudny, ale w Chinach jest jeszcze bardziej. To 1,4 miliarda mieszkańców, inna kultura, inny sposób prowadzenia biznesu i zupełnie inne regulacje niż europejskie czy anglosaskie. Na chińskim rynku łatwo jest wejść, czyli sprzedać coś na 2-3 lata i potem zniknąć z rynku. Naszym celem na rynku chińskim był długoterminowy wzrost, zbuduj obecność marki oraz solidny i trwały biznes. I w ciągu tych prawie 10 lat udało nam się to osiągnąć” – potwierdza Albanell.
Kosmetyka rozpoczęła proces internacjonalizacji na Wschodzie właśnie w czasie, gdy Europa przeżywała recesję gospodarczą.
„W czasie kryzysu gospodarczego na Zachodzie Chiny zmonopolizowały światowy rozwój piękna. Celem Natura Bissé było i nadal jest być marką, globalne odniesienieDlatego musieliśmy być na rynku chińskim. Musieliśmy zdefiniować naszą strategię wejścia i znaleźć dystrybutora lub partner odpowiedni. Nie było istotne kiedy, ale staraliśmy się zrobić to jak najlepiej” – mówi menadżer.
Eksperci kanału Spa
Na rynku tak konkurencyjnym jak chiński, gdzie pielęgnacja i uroda skóry są ściśle powiązane ze statusem społecznym, Natura Bissé zrealizowała przełomową strategię, aby pozycjonować się wśród głównych marek kosmetycznych na rynku azjatyckim.
„Koncentrujemy się przede wszystkim na kanał uzdrowiskowygdzie jesteśmy największymi ekspertami i gdzie nasza marka jest rozpoznawalna na całym świecie, z partner lub znakomity lokalny dystrybutor, który pomógł nam zaistnieć w najlepszych uzdrowiskach w kraju. Kolejnym krokiem już w 2018 roku było rozwinięcie naszej obecności onlinetakże z ręki innego lokalnego dystrybutora specjalizującego się w tym kanale.”
„Rok 2020 był kluczowy, utworzyliśmy naszą spółkę zależną i lokalny zespół w Szanghaju oraz zaczęliśmy inwestować w media cyfrowe i sieci społecznościowe. Zatrudniliśmy pierwszego lokalnego ambasadora marki i współpracowaliśmy z wieloma wpływowcy sieciowanie. Ostatnio, w 2021 roku, zrobiliśmy nowy krok, wprowadzając na rynek w jednym z główny sprzedawcy offline lokalny. Ale zawsze w 100% wierni naszej marce i jej globalnej pozycji jako marki selektywnej” – podsumowuje.
Międzynarodowa ekspansja firmy trwa do dziś nie do zatrzymania. „Naszym drugim rynkiem, bardzo blisko Chin, jest USA, a następnie rynek hiszpański. Następnie Europa, Wielka Brytania, Meksyk, Karaiby, Bliski Wschód i reszta Azji. W 2021 roku odzyskaliśmy już wolumen działalności sprzed pandemii i W 2022 roku chcemy odnotować wysoką dynamikę wzrostu”kończy się.