Inteligentne piękno i inne trendy zapewniające widoczne rezultaty
Po raz pierwszy w życiu zmiana jednoczy nas na całym świecie. Trendy nie pojawiają się już na odległym kontynencie i nie potrzebują czasu, aby stopniowo do nas docierać. Występują równolegle, dotykając każdego z nas niemal w tym samym czasie i wpływając na gospodarkę i zdrowie. Szwedzka marka Beauty-Tech – współpracuje ze słynną amerykańską firmą prognozującą trendy WGSN, która przewiduje trend, który poruszy świat urody w ciągu najbliższych 5 lat.
Zrównoważony rozwój i inkluzywność
Pozytywność skóry, naturalne piękno oraz reprezentacja rasowa i wiekowa wywołały w ostatnich latach spore zamieszanie w branży kosmetycznej, a kwestie te będą jeszcze ważniejsze w przyszłości. Firmy, które chcą pozostać konkurencyjne, muszą wnieść znaczący wkład w różnorodność i włączenie społeczne. Wszelkie formy piękna i zrównoważonego rozwoju będą jeszcze ważniejsze dla konsumentów. Przyszłość kosmetyków leży w ekologicznych opcjach, takich jak produkty do ponownego napełniania i opakowania konsumenckie wykonane z materiałów nadających się do recyklingu. Doskonałym przykładem jest grzybnia, czyli korzenie grzybów, w których pokładane są wielkie nadzieje jako materiał opakowaniowy.
Marka FOREO, która wiosną tego roku uruchomiła ekokampanię „Make it last, not break fast”, również wzywa do zrównoważonego podejścia. Kampania zwraca uwagę na jedną z najczęstszych praktyk w branży elektroniki użytkowej – planowane starzenie się. „FOREO jest zorientowane na konsumenta, dla którego produkujemy produkty trwałe i wysokiej jakości. Wielu naszych klientów zaufało nam od samego początku. Niedawno skontaktowaliśmy się z setkami z nich, aby sprawdzić, czy nadal korzystają z naszych urządzeń do pielęgnacji skóry. Kiedy usłyszeliśmy opinie i osobiste historie o tym, jak bestsellerowa szczoteczka soniczna stała się częścią ich codziennego życia, był to dla nas naprawdę emocjonujący moment.
Zależy nam na tym, aby każdy, z kim się skontaktowaliśmy, mógł powiedzieć, że nawet po 8 latach użytkowania nasze produkty nadal działają bez zarzutu, nadal wyglądają jak nowe i mają niesamowitą żywotność baterii. Oznacza to, że udało nam się nie tylko zaspokoić potrzeby naszych klientów, ale także chronić planetę, nie tworząc niepotrzebnych elektroodpadów „, mówi dyrektor generalny FOREO Boris Trupčevič.
Psychiczne samopoczucieHmm
Dramatyczna pandemia wpłynęła na świadomość konsumentów w zakresie ich zdrowia fizycznego i psychicznego oraz ich związku ze środowiskiem. W parze z tym idzie pragnienie produktów, które są nie tylko funkcjonalne, ale także dostarczają określonych wrażeń. Dzięki tej syntezie piękna i zdrowia wyłonił się jeden z największych trendów, który będzie poruszał świat kosmetyczny w ciągu najbliższych pięciu lat – wewnętrzne poczucie dobrego samopoczucia i satysfakcji. Już wkrótce powstaną produkty psychodermatologiczne, na które trzeba reagować kondycji mentalności konsumenckiej i przystosowania się do jednego z największych zagrożeń XXI wieku – stresu. To właśnie stres wpływa na naszą gospodarkę hormonalną i jakość snu, a z biegiem czasu pozostawia widoczne ślady na skórze. Marka FOREO od dawna postrzega codzienność jako troskę nie tylko o skórę, ale i umysł. Jednym z takich rytuałów jest przyjemny masaż twarzy, który rozluźnia napięcie mięśni twarzy, pobudza układ limfatyczny, który usuwa z organizmu toksyczne substancje i upiększa skórę. Łatwym sposobem na skorzystanie z profesjonalnego masażu twarzy w domu jest inteligentne urządzenie tonizujące, które wykorzystuje technologię mikroprądów, aby uzyskać widocznie ujędrnioną i poprawioną skórę. Dzięki pulsacji T-Sonic i bardzo delikatnemu mikroprądowi urządzenie trenuje twarz, zapewnia bardziej miękką i delikatną skórę oraz wyraźniejszy kontur. A wszystko w kilka minut!
Jakość i długowieczność
Naturalne i proste rozwiązania poprowadzą do inteligentnej konsumpcji. Klienci wolą inwestować więcej pieniędzy w produkty wysokiej jakości, które będą służyć przez wiele lat. Czynniki takie jak wydajność, praktyczność, funkcjonalność i trwałość staną się nowymi impulsami do zakupu i obniżenia ceny, a to aspekt, który dotychczas miał bardzo istotny wpływ.
Połączenie technologii i piękna
Trend ten właściwie zapoczątkowała sama marka FOREO, która w 2013 roku wprowadziła na rynek zupełnie nową kategorię technologii kosmetycznych. Inteligentny środek do mycia twarzy zapewniający widocznie gładszą i jaśniejszą skórę w zaledwie 1 minutę zmienił nasze podejście do oczyszczania skóry, a kompleksowy zabieg na skórę w 2 minuty ponownie udostępnił gamę zabiegów kosmetycznych w rękach każdej z nas, aż do wówczas dostępne tylko w salonach kosmetycznych. Patrząc w przyszłość, w centrum uwagi pozostaną technologia i innowacja, a także możliwości adaptacji. Najbliższe pięć lat upłynie pod znakiem personalizacji i kosmetyki, która obejmie sztuczną inteligencję (AI) i rzeczywistość rozszerzoną (AR), która również ulegnie szeregowi innowacyjnych zmian.
Nauka, która przyniesie nowe możliwości w dziedzinie nawilżenia skóry, nie pozostanie w tyle. „Nową królową nawilżenia” jest kwas poliglutaminowy, który potrafi zatrzymać nawet czterokrotnie więcej wilgoci niż jego poprzednik, kwas hialuronowy.
MIASTO
W związku z kryzysem (zdrowotnym), którego obecnie doświadczamy, lokalne marki zyskają jeszcze większą siłę. Coraz większą popularnością wśród konsumentów będą cieszyć się lokalni i mali przedsiębiorcy, którzy poprzez zakupy produktów wyrażą swoje wsparcie dla nich. Jednocześnie klienci stają się współtwórcami kampanii reklamowych, treści, a nawet samych produktów. Trend ten przyspieszy cyfryzacja i media społecznościowe, które zapewniają idealne środowisko dla tego połączenia.