Michal Máľus i jego kolega Pavlo Zachar nie chodzili na piwo, tylko na wino, a później zwłaszcza na prosecco. Kiedy dowiedzieli się, że importuje się do nas głównie tanie i wątpliwej jakości produkty, dziewięć lat temu postanowili zmienić sytuację. Założyli swój pierwszy sklep internetowy, a prosecco stało się częścią ich biznesu.
Michałowi spodobało się prowadzenie biznesu przez Internet, dlatego postanowił go rozwinąć. „Na słowackim rynku nie było win od małych, uczciwych winiarzy z całego świata, a jedynie butelki z dużych winiarni, które masowo dystrybuowały swoje produkty. Chcieliśmy wprowadzić coś nowego, czego nie można znaleźć w supermarketach. Szukaliśmy najwyższej możliwej jakości za możliwie najniższą cenę.” mówi Michał Máľus.
Wykorzystał nawiązane kontakty i od dwóch lat oferuje w swoim sklepie internetowym setki win z różnych stron świata.
Prosecco pijemy przez cały rok
Dzięki swojemu doświadczeniu i ilości sprzedanego wina odkrył, że gusta Słowaków pod pewnymi względami zmieniają się, a pod pewnymi pozostają takie same. Na przykład prosecco jest popularne przez cały rok, ale w przypadku win sezon odgrywa rolę.
„Ludzie wolą czerwone wina zimą, a białe latem. Z czerwonych jest to włoskie Primitivo lub hiszpańska Rioja. Wśród białych popularne jest południowoafrykańskie Sauvignon Blanc.
Jak kupić wino przez internet?
A co radzi przy zakupach online? Stosunkowo bezpiecznym sposobem jest poruszanie się w kategorii win, które próbowałeś i które lubisz. W jego obrębie można spróbować nowych winnic. Jeśli kupujesz butelkę do jedzenia, możesz trzymać się podstawowych zasad.
„Suche białe odmiany do przekąsek, makaronów, lekkich przystawek, takich jak ryby lub sushi. Do mięs wybieraj wina czerwone, a do deserów i dań na słodko kupuj wino z wyższą zawartością cukru resztkowego.”
Cena pokaże
Jednym ze sposobów ujawnienia jakości napoju jest jego cena. Według niego podstawowe wina można kupić już za niecałe dziesięć euro, te lepsze kosztują około 15 euro, a naprawdę świetne można znaleźć w przedziale cenowym od 20 do 30 euro. W ich e-sklepie znajdziesz butelki dla koneserów za ponad 500 euro, ale także tańsze egzemplarze.
„Mamy też podstawowe typy do 10 euro, ale ich jakość nie jest wątpliwa. Sprzedajemy tylko takie wina, których nie musimy się wstydzić” mówi Michał Máľus. „Zdecydowanie trzeba uważać na wina za mniej niż 5, 6 euro. Istnieje ryzyko, że jest to winogrona niższej jakości, które nawet nie widziały”.
Według Michała nawet trzy euro mogą zrobić dużą różnicę w jakości. Zwykle zależy to od użytych winogron, delikatniejszego procesu przetwarzania lub ilości siarczynów.
Życie pełne wina
Dziś Michał pracuje na pełny etat w branży winiarskiej. „Z osobistego punktu widzenia jest to świetna praca, ponieważ pozwala poznawać nowe wina, smaki, a także tworzyć doświadczenia podczas podróży do winiarzy, ponieważ oferujemy wyłącznie produkty, które osobiście wybraliśmy od winiarzy z Włoch” mówi Michał.
Spełnia się także twórczą pracą e-sklepu, dodając nowe grafiki, produkty czy przygotowując strategie. „Jednak Pavlo i ja cieszymy się również techniczną częścią e-sklepu, on także rozwiązuje połączenie z różnymi systemami, księgowością i eksportem”.
Spełnij swoje marzenie o własnym biznesie
W tym samym czasie Michał uruchomił sklep internetowy na platformie, na której działają tysiące projektów na terenie całej Słowacji. „To platforma gotowa do użycia. Ponadto jest konfigurowalny i możemy dostosować rzeczy do własnych upodobań. Z ekonomicznego punktu widzenia Shoptet jest prawie idealny” on mówi. Za kilka euro każdy może rozpocząć swoje biznesowe marzenie.
Ponadto Shoptet oferuje szybkie wsparcie w przypadku każdego problemu, co również było decydujące w przypadku Michała. Zaletą jest szereg akcesoriów, rodzajów płatności i transportu, które ułatwiają mu pracę każdego dnia. „Udało nam się również rozwiązać fałszywe zamówienia bez płatności. Wszystkie niedoskonałości można z czasem „naprawić” i nawet jeśli nie można im zapobiec, można sobie z nimi poradzić bez szkody. dodaje.
Aktualnie dopracowują e-sklep Trivino – chcą, żeby był bardziej intuicyjny, a klienci mogli znaleźć w nim wszystko, co chcą wiedzieć o winie „Planujemy to ulepszyć także graficznie, dodać nowe wina, aby klienci się nie nudzili, no i oczywiście chcielibyśmy, żeby ludzie nie bali się także kupować wina przez e-sklep.
Dowiedz się więcej o platformie Shoptet