Dobre 89% międzynarodowych produktów spożywczych jest niezdrowych: potwierdzają to badania przeprowadzone na sprzedaży.
Powszechnie uznaje się znaczenie zdrowej diety dla zdrowia. Jednak pomimo wysiłków na rzecz osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w ciągu siedmiu lat lDo Globalna sytuacja żywnościowa stwarza poważne wyzwania. Najwyraźniej, większość żywności produkowanej przez znane na całym świecie międzynarodowe koncerny jest nadal niezdrowa z żywieniowego punktu widzenia.
Nowe badanie finansowane przez UNICEF i przez Współpracę w zakresie Badań Stosowanych (ARC) Narodowego Instytutu Badań nad Zdrowiem (NIHR). Badania, o których mowa, to wykazują duże międzynarodowe koncerny działające w sektorze spożywczym odgrywają w tym kontekście wątpliwą rolę.
Wyniki podkreślają utrzymujące się wyzwania stojące przed światowym sektorem spożywczym, podkreślając powszechność niezdrowych produktów w ofercie największych międzynarodowych korporacji. Celem jest zwrócenie uwagi na obawy dotyczące zdrowia publicznego i podkreślenie potrzeby konkretnych działań promujących pozytywne zmiany.
Prawie 100% żywności z supermarketów jest szkodliwa dla zdrowia: badania
Na podstawie analizowanych w 2020 roku danych udało się wykryć, które produkty można uznać za zdrowe, a które wcale. Do tej analizy również odniesiono się, ponieważ znaleziono dane z ostatnich lat poważny brak równowagi w zdrowiu dzieci. Aż 200 milionów cierpi na niedożywienie i zahamowanie wzrostu, a około 39 milionów ma nadwagę. Duże międzynarodowe koncerny z sektora spożywczego odgrywają w tym scenariuszu znaczącą rolę, mimo że wiele z nich angażuje się w inicjatywy odpowiedzialne społecznie.
Jednak pomimo wykazanej dobrej wiary, analizując 35 550 produktów 1 294 marek z siedmiu krajów, 95% sprzedaży niektórych firm, np Mondelēz, PepsiCo, Suntory, Mars i Keurig Dr Pepper pochodzi z niezdrowych produktów takie jak słodycze, ciastka i napoje o dużej zawartości cukru. W szczególności wszystkie produkty Red Bulla i Ferrero są klasyfikowane jako niezdrowe, a ten ostatni sprzedaje wyłącznie produkty uznane za niezdrowe. Wręcz przeciwnie, Grupa Dziecięca jest to firma z najwyższym odsetkiem sprzedaży produktów zdrowszych, za nią plasują się Danone i Conagra.
W związku z tym warto zauważyć, jak badanie podkreśla ścisły związek tych międzynarodowych korporacji ze światową epidemią chorób związanych z żywnością, takich jak cukrzyca i otyłość. Po szczegółowej analizie wszystkie produkty Red Bulla i Ferrero są klasyfikowane jako niezdrowe, a Ferrero sprzedaje wyłącznie produkty uznane za niezdrowe.
Dane te okazują się ciekawe, biorąc pod uwagę niedawną inicjatywę firmy, którą wkrótce zobaczycie : produkt wprowadzony zarówno dla tych, którzy dokonali etycznego wyboru, jak i dla tych, którzy nie spożywają tego typu produktów, ponieważ są one niezdrowe. Zdaniem Ferrero tak naprawdę ta nowa wersja będzie bardziej zrównoważona, a także zdrowa, ale według najnowszych plotek produkt nadal będzie zawierał olej palmowy, duże ilości cukru i niewiele orzechów laskowych.