W kinie zawsze jemy popcorn i nie mamy nic innego do przeżucia. Oto, co kryje się za tym zwyczajem.
Działa to prawie w ten sam sposób we wszystkich kinach świata: oglądasz film przeżuwając popcorn. Kultowa przekąska, którą można zjeść w kinach, popcorn stał się symbolem. Kiedy myślisz o tych dmuchanych ziarnach kukurydzy, myślisz o pójściu do kina na przedstawienie.
Tak naprawdę w ostatnich latach obok popcornu w kinach pojawiają się także inne rodzaje przekąsek, którymi można delektować się podczas oglądania filmu, ale prażone ziarna kukurydzy pozostają obowiązkowym elementem, który wszyscy uwielbiają. Jak narodził się ten zwyczaj tak szeroko rozpowszechniona i jakie jest pochodzenie tej smacznej, lekkiej i bardzo zachęcającej przekąski?
Popcorn ma również bardzo starożytną historię. Tradycja spożywania ich w kinie jest jednak związana z początkami kina i ewoluowała z biegiem czasu. Ciekawa ciekawostka, istnieje konkretny powód, dla którego popcorn odniósł i nadal cieszy się tak dużym powodzeniem.
Historia popcornu: dlaczego je się je w kinie?
Narodziny popcornu sięgają czasów rdzennych Amerykanów który już je spożył. Aztekowie ich nie jedli, ale używali ich jako dekoracji i wiązali je, aby robić naszyjniki i bransoletki. Znacznie później, bo w 1885 roku, w Stanach Zjednoczonych, a konkretnie w Chicago, pojawił się popcorn, który sprzedawano w wózkach na ulicach.
Stało się tak za sprawą Charlesa Cretorsa, który wynalazł maszynę parową, która umożliwiła przygotowanie dużej ilości w ciągu zaledwie kilku minut. W ten sposób w pierwszej fazie popcornu sprzedawano na ulicach i przed miejscami rozrywki, takimi jak cyrki i pierwsze kina.. Również dzięki bardzo niskiej cenie wszyscy chętnie kupowali i przeżuwali te apetyczne przekąski.
Pierwsze filmy były nieme, a pierwsze kina odwiedzali głównie arystokraci i ludzie zamożni. Zasadą było, że popcorn można jeść na ulicy, ale nie w kinie. W rzeczywistości hałas powstający podczas przeżuwania popcornu nie był postrzegany pozytywnie. Wszystko jednak zmieniło się kilkadziesiąt lat później, kiedy nastąpił wielki kryzys gospodarczy 1930 obniżono cenę biletów do kina i liczna publiczność może wreszcie pozwolić sobie na wyjście do kina.
Jeżeli wcześniej wprowadzenie popcornu do kina było surowo zabronione, teraz stało się to możliwe i rzeczywiście zachęcane. Tak naprawdę właścicielom kin zależało na zwiększeniu zysków także poprzez sprzedaż tej przekąski. Upojeni zapachem, jaki wydzielają i ich dobrocią, wszyscy kupili popcorn i tak moda się rozprzestrzeniła, stając się zwyczajem, który nigdy nie zanikł. To genialne posunięcie marketingowe przyniosło sukces żywności, która była tak prosta, jak apetyczna, a następnie powstały wersje ze słodkimi i pikantnymi przyprawami, które je wzbogacały.