To najbardziej „feministyczny” laktator: „Pozwólmy kobietom wybierać, jakim typem matki chcą być”

Tania Boler, doktor filozofii, wkroczyła w świat technologii w 2013 roku. Podczas pierwszej ciąży Tania zainteresowała się znaczeniem wzmocnienia mięśni dna miednicy u kobiet. „Mam obsesję na punkcie tego tematu i zdobywania proste urządzenie, z którego mogłyby korzystać kobiety w domu, aby ćwiczyć i wzmacniać te mięśnie, które są dla nas tak ważne” – mówi.

Liczby, które odkryła, zaskoczyły ją: jedna na trzy kobiety cierpi na nietrzymanie moczu, wypadanie lub problemy seksualne w pewnym momencie swojego życia, co można skorygować za pomocą ćwiczeń Kegla. Tak narodził się Elvie Trainer, urządzenie do ćwiczeń Kegla, które pomaga kobietom wzmacniać dno miednicy. „Byłem oburzony brakiem informacji. o takim problemie, tak ważnym dla zdrowia kobiet, a o którym nikt nie mówił.”

W krótkim czasie Trener zgromadził liczne sprzedaże i nagrody. Częściowo mnie to zaskoczyło, bo wszyscy mówili mi, że to będzie porażka. To mówienie o waginach nie było dobrym pomysłem, że tematyka dotycząca zdrowia kobiet była nieco nieprzyjemna. Ale chciałem przełamać tabu. Nie mogło być tak, że coś, co dotyka tak wiele kobiet, pozostało niewypowiedziane” – wspomina.

Teraz Elvie Pump przybywa do Hiszpanii, przenośny i cichy laktator, co stanowi rekord sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Bez konieczności stosowania kabli, produkt oferuje największą wygodę, ponieważ można go używać w dowolnym miejscu i czasie. Pasuje do normalnego biustonosza i nie wymaga żadnego innego wsparcia aby kobieta mogła kontynuować dowolną czynność podczas odciągania mleka. „Pozwólmy kobietom decydować, jaką matką chcą być. Ty kontynuujesz swoje życie, a urządzenie robi to samo” – wyjaśnia.

Urządzenie łączy się z aplikacją mobilną, która kontroluje prędkość i objętość ekstrakcji i zatrzymuje się automatycznie, gdy tylko wykryje, że butelka jest pełna. „To całkowicie zmieniło doświadczenia wielu kobiet. Większość laktatorów tak jest bolesne, trudne w użyciu, głośne i wymagające podłączenia urządzenia do prądu do gniazdka elektrycznego. Elvie kładzie temu kres i sprawia, że ​​doświadczenie staje się o wiele przyjemniejsze” – mówi założycielka.

Laktator na wybiegu

We wrześniu 2018 roku argentyńska modelka Valeria García wyszła na wybieg podczas London Fashion Week z wyjątkowym dodatkiem na pokaz mody: wewnątrz stanika doskonale widoczne były dwa przenośne laktatory. „Chcieliśmy przełamać stereotypy i tabu i kobieta idąca po wybiegu odciągająca mleko dla swojego dziecka… to była rewolucja” – mówi Tania Boler, założycielka Elvie.

Świat technologii, jak prawie wszystko inne, jest nadal bardzo zmaskulinizowany, przez co produkty dla kobiet mają coraz większe trudności ze znalezieniem miejsca. „Nasze produkty stosujemy do okolic intymnych kobiet: pochwy i piersi. Historycznie rzecz biorąc, społeczeństwa były zdominowane przez mężczyzn i Wszystko, co dotyczy kobiet i ich zdrowia, jest lub było tematem tabu, na przykład coś tak prostego jak miesiączka” – analizuje Boler.

„A następnie maskulinizacja sektora oznacza, że ​​nie ma obaw związanych z kobiecymi ciałami po prostu dlatego, że mężczyźni nie wiedzą, czym one są. A jeśli nie znają problemów, jak zamierzają zaprojektować rozwiązania?„, zapytać.

Z tego powodu – broni Tania Boler – perspektywa płci jest bardzo ważna przy opracowywaniu technologicznych rozwiązań problemów wszystkich, ponieważ czasami zapomina się o połowie populacji. „Wierzę w technologię jako sposób na zmianę świata. Ponieważ dostarcza szybkich i skutecznych rozwiązań. A firmy technologiczne często nie doceniają kobiet jako potencjalnych użytkowników ich produktów. To nie jest prawda. Ale produkty muszą być projektowane z myślą o nich i ich potrzebach. „Nasze produkty są feministyczne”.

Projektowanie i technologia

Sekret sukcesu Elvie może leżeć w połączeniu designu i technologii. To produkty funkcjonalne, ale dobrze zaprojektowane, nowoczesne i pozbawione „tandetnych tików”. Ponadto zostały zaprojektowane z punktu widzenia użytkownika, „a nie z perspektywy lekarza/pacjenta, co często ma miejsce w przypadku produktów zdrowotnych”.

Słowo zostało wymyślone w kontekście biznesu femtech odnosić się do rozwoju technologicznego skupionego na produktach dla kobiet. „Coś takiego nie powinno być potrzebne, bo gdyby świat był równy, kobiety w naturalny sposób byłyby włączone do technologii. Ale na razie uważam, że jest to konieczne skupiać firmy pod jednym parasolem że zajmujemy się projektowaniem urządzeń technologicznych odpowiadających na problemy kobiet. Ponieważ pomaga to uwidocznić te kwestie i zachęca do rozmów na ten temat.

Niezbędna debata przy przełamywaniu tabu. „Niezbędne jest wydobywanie na światło dzienne wagi problemów związanych ze zdrowiem kobiet i dostarczanie im skutecznych rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *