Powiązane wiadomości
na świecie otwiera się w ten piątek, 8 kwietnia, swoje drzwi u podstawy Budynek Hiszpanii z Madrytu.
Nowe sklepy Zara i Stradivarius od Inditexu pokazują nowy koncept i wizerunek w odnowiony Plaza de España. To pierwsza inauguracja po objęciu przewodnictwa w grupie.
Według niektórych wskaźników sklep ten można uznać za największy z prawie dwóch tysięcy, jakie Zara ma na całym świecie. Przestrzeń niektórych 8000 metrów kwadraty ma być „flagowy„Z marki.
Nowy dyrektor generalny Óscar García Macías opisał czteropiętrowy sklep jako „projekt” w „jednym z najważniejszych projektów miejskich w Hiszpanii”.
Projekt Gran Via 84 powstała z myślą o szanowaniu budynku, w którym się znajduje, i stworzeniu wnętrza, w którym zbiegają się moda, technologia, zrównoważony rozwój i zaangażowanie zespołu Zary.
Wnętrze zostało pomyślane jako Białe pudło wszechstronność w służbie mody. W palecie barw dominują jasne odcienie, a głównym bohaterem jest biel. Rezultatem jest czysta, spokojna i jednorodna przestrzeń.
Co możemy znaleźć?
Na pierwszym i drugim piętrze klienci mogą znaleźć kolekcje dama. W pierwszej, nowy dział Kosmetyki Zary i sekcja kolekcja internetowa, z zrobotyzowanym silosem o pojemności 1500 zamówień.
Trzecie piętro poświęcone jest tzw mężczyźni a na piętrze -1 znajduje się sekcja dzieci. Dodatkowo znajduje się magazyn umożliwiający natychmiastową usługę wymiany.
The główna nowość handlowa jest to, że Zara Plaza de España ma konkretne obszary dedykowane wprowadzaniu na rynek najnowszych produktów markitakie jak kolekcja bielizny, linia kosmetyków Zara Beauty, kolekcja sportowa Athleticz oraz obszar obuwia i akcesoriów w trzech działach.
Te spacje butikOprócz zróżnicowanego designu i umeblowania, są one wyposażone w sąsiadujące ze sobą obszary wymiany i punkty samodzielnego odbioru. W sklepie wydzielono także wyeksponowane miejsce do prezentacji drugiej odsłony cyklu Kolekcja Początki.
Warto zaznaczyć, że nowa przestrzeń z bielizną została pomyślana jako przestrzeń przytulna i intymna. Aby zapewnić klientom większy komfort obsługi, obejmuje przymierzalnię i kasę fiskalną zlokalizowane w tym samym miejscu. Przestrzeń podzielona jest na trzy części: jedna dla kobiet bardziej romantycznych, druga dla kobiet odważniejszych i jeszcze jedna przeznaczona na życie codzienne.
Rewolucja technologiczna
Aspiracją marki w ramach nowej koncepcji sklepu prezentowanej w Madrycie jest oferowanie klientowi wyjątkowe i zintegrowane doświadczenie modowe z platformą internetową, która pozwala na interakcję z marką o każdej porze i z dowolnego urządzenia. Teraz tryb analogowy nie znika i dociera do wszystkich użytkowników.
W tym celu sklep wykorzystuje najnowsze innowacje technologiczne zintegrowanej platformy sklepów stacjonarnych i internetowych Zara, z narzędziami dla klienta, takimi jak przeglądanie online wybranego sklepu, sprawdzanie ewentualnych zapasów lub zakupy online i odbiór w dwóch . godziny.
Dodatkowo w Zara Plaza de España wdrożono inne urządzenia technologiczne o takich funkcjonalnościach jak:
- Zarezerwuj testera w sklepie lub poprzez aplikacja z Zary.
- Praca Zapłać i idźktóra umożliwia klientowi zakup odzieży poprzez zeskanowanie jej telefonem komórkowym.
- Internetowy punkt odbioru zakupów z zrobotyzowanym silosem mieszczącym do 1500 zamówień.
- Specjalne pola do obsługi zwrotów.
- Automatyczny punkt zwrotów online.
- Strefa odbioru własnego.
- Strefa recyklingu tektury dla klientów.
Wdrożenie tych nowych funkcjonalności to kolejny krok w strategii integracji sklepów i Internetu Grupy Inditex, przyspieszony dzięki rozwojowi własnego i zróżnicowanego ekosystemu technologicznego: Otwarta platforma Inditex.
Pozwala na to opatentowana, otwarta i modułowa architektura cyfrowa wspomagaj adaptację klientów w czasie rzeczywistymoferując nowe doświadczenie relacji z modą i marką.
Postaw na zrównoważony rozwój
Zgodnie z zaangażowaniem Zary w zrównoważony rozwój, Zara Plaza de España oferuje niektóre z nich najbardziej zaawansowana ekoefektywność środowiskowa i zdecyduj się pieczęć BREEAM, Europejski certyfikat zrównoważonego budownictwa.
Środki przyjęte w tym otwarciu znajdują odzwierciedlenie między innymi w wydajności systemów ogrzewania i chłodzenia, oświetleniu LED zapewniającym większą oszczędność energii oraz zastosowaniu materiałów bardziej przyjaznych dla środowiska.
Zobowiązał się do promowania 50% swoich produktów w ramach standardu „Join Life”.
Sklep jest podłączony do wewnętrznej platformy Energia który centralnie monitoruje efektywność zużycia klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych sklepu, w celu optymalizacji jego zarządzania, identyfikacji najefektywniejszych systemów,
poprawić jego utrzymanie i zdefiniować strategie mające na celu zmniejszenie zapotrzebowania na energię.
Zara nieustannie pracuje nad włączeniem zrównoważonego rozwoju do codziennego procesu decyzyjnego swoich zespołów, poprzez plan działania z holistyczną wizją, która uwzględnia celów na wszystkich etapach swojego łańcucha wartości.
Ponadto opracowuje programy ponowne użycie i recykling z celem promować gospodarkę o obiegu zamkniętym, ograniczenie wytwarzania odpadów i zużycia nowych surowców pierwotnych.
W przypadku odzieży zaangażowanie Zary jest takie co najmniej 50% produktów, które wprowadza na rynek w 2022 r., jest wytwarzanych zgodnie z jego standardem Dołącz do życia, która oznacza odzież wyprodukowaną przy użyciu bardziej zrównoważonych materiałów i procesów.
Natomiast całe drewno wykorzystywane w sklepach, a także wyroby papierowe posiadają certyfikaty PEFC lub FSC. Zespoły sklepów przechodzą również szkolenia, aby w pełni wykorzystać charakterystyczne cechy sklepów ekoefektywnych, a także inne aspekty zrównoważonego rozwoju środowiskowego.
W ramach programu zbiórki odzieży używanej, działającego we wszystkich sklepach grupy, Zara Plaza España posiada pojemnik, w którym klienci mogą zdeponować odzież, której już nie używają. Są one przekazywane organizacjom non-profit, takim jak Caritasw którego ramach zatrudniane są osoby zagrożone wykluczeniem.
Nowa strategia
Projekt ten został ogłoszony przez Inditex podczas prezentacji swoich rocznych wyników, które odzwierciedlają: zysk netto w wysokości 3243 mln euro. Tylko o 296 mln mniej niż rekord osiągnięty w 2019 r.
Nowe otwarcie następuje zaledwie tydzień po objęciu przez Martę Ortegę przewodnictwa w grupie, odciążając tym samym fakt, że od 17 lat pozostaje na czele Inditexu.
Nowe sklepy są częścią strategii grupy „mieć”. większe i lepiej wyposażone technologicznie zakłady, Dlatego wykorzystują najnowsze rozwiązania zintegrowanego sklepu i platformy internetowej; a także najnowsze osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiska.