Metawers rewolucjonizuje świat kampanii modowych

Powiązane wiadomości

Oni żetony NFT, łańcuchy bloków…Prawdopodobnie słyszałeś o tych terminach w ostatnich miesiącach. Rozwój nowych technologii i sztucznej inteligencji stworzył nowe cyfrowe wszechświaty, które odkrywają nowe doświadczenia dla użytkowników lubiących tego typu środowiska. Istnieje już wiele sektorów, które wykorzystały metaświat w swojej działalności, a branża modowa jest jednym z nich.

Aby było jasne, metaświat to a Środowisko cyfrowe w którym internauci mogą wchodzić w interakcje ze sobą, aby wykonywać różne czynności, a także wchodzić w interakcję z różnymi obiektami w różnych środowiskach, jakie prezentują te światy. Kluczem do tej nowości jest integracja sztucznej inteligencji z rozszerzoną rzeczywistością; a możliwości dostępu do tego wszechświata jest kilka, takich jak telefon czy komputer.

Eksplozja metaświata w świecie marek odzieżowych nastąpiła w zeszłym roku, kiedy wiele marek, jak niektóre haute couture, m.in. Gucci albo Louisa Vuittona, innym na co dzień, np Zary, Powtórzyli tę alternatywę. Ten ostatni we współpracy z grupą kolektywną uruchomił swoją kolekcję „AZ Collection”. Błąd Adera w grudniu 2021 r. W tym celu wybrał południowokoreański metawers Zepeto, środowisko cyfrowe dla telefonów komórkowych, z którego korzysta codziennie ponad dwa miliony użytkowników.

W tej inicjatywie chciały wziąć udział także marki luksusowe i nie tylko Ralpha Laurena Wybrali także Zepeto do prezentacji swoich ubrań. W zeszłym roku amerykańska firma oferowała wybór pozycji klasyczny na lato, które według marki miało wartość pomiędzy 0,50 i 2,80 dolara. Ale oprócz tego firma chciała przenieść swoją rzeczywistość do świata wirtualnego i dlatego oprócz kolekcji skopiowała design swoich sklepów fizycznych w tym uniwersum, a także Ralph’s Coffee.

Odzież sportowa i styl uliczny Nie chcieli pozostać bez możliwości oferowania swoich produktów w Metaverse i dołączyli do tego nowego trendu. Adidasa To jedna z marek, która zrobiła to najpełniej. Niemiecka firma zdecydowała się na współpracę z trzema projektami NFT (znak non-fungible) i współpracować z firmą zajmującą się wymianą kryptowalut, Baza monet. Kupił także własną wirtualną ziemię, zamiast ufać innym jak poprzednicy, wiodąc w ten sposób cyfrową strategię sektora, podejmując ryzykowne przedsięwzięcie.

Rewolucja Metaverse nie zatrzymała się tylko na rozpoczęciu kampanii, parady Przekształciły się również, aby być obecnymi w cyfrowym świecie. „Tydzień mody kryptowalut”, Jak wskazuje strona internetowa, jest to „najważniejsze wydarzenie, które kształtuje świat mody i kultury cyfrowej. Gromadzący najnowocześniejszą społeczność projektantów, praktyków kryptowalut, artystów i entuzjastów w celu tygodniowego odkrywania mody napędzanej cyfrowo przez blockchainTen pierwszy cyfrowy tydzień mody odbył się w lutym 2021 r., zainspirowany słynną Galą Met w Nowym Jorku.

Dzięki temu możemy przewidzieć dobrą przyszłość dla połączenia metaświata i mody. Analitycy amerykańskiej firmy finansowej, Morgana Stanleyazwracają uwagę, że branża ta może wygenerować przychody w wysokości 50 miliardów dolarów do 2030 r., co oznacza, że ​​sprzedaż wirtualna będzie stanowić 10% całości: „Prawdopodobnie rozwój metaświata zajmie wiele lat, jednakże NFT i gry społecznościowe online to dwa rozwiązania o krótszym okresie możliwości dla marek luksusowych„.

Teraz kontrowersje skupiają się na prawie autorskim i własności intelektualnej. W dziedzinie cyfrowej jest to temat stale dyskutowany i budzący najróżniejsze opinie. Głównym bohaterem najnowszego sporu są NFT Meta Birkinsa, kolekcja 100 cyfrowych toreb artystycznych Masona Rothschilda. Kontrowersje pojawiły się, ponieważ projekty są bardzo podobne do klasycznych Birkinów Hermes. Francuska firma luksusowa chciała zgłosić te przedmioty, ponieważ – jak stwierdziła – naruszają one prawa do znaków towarowych i prawa własności intelektualnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *