Projektantka mody Ester Cerdán: „Covid-19 oznaczał koniec ery „szybkiej mody””

Powiązane wiadomości

Z Murcji, gdzie ma fabrykę, salon wystawowy a atelier Ester Cerdán kontroluje całą produkcję swojej marki. Od projektu i kroju, po przygotowanie, kontrolę jakości, pakowanie i dystrybucję. Z projektantką i bizneswoman rozmawia MagasIN o złożoności sektora mody i odkrywa przed nami jego cechy charakterystyczne.

¿Po co jest moda Ty?

moda iTak droga do wolności, do niepowtarzalny i osobisty wyraz. A właściwie nasz prawo to „latać wysoko” i to jest to. lDo Moda to forma prawdziwego wzmocnienia pozycji, noszenie dobrej sukienki, w której dobrze się czujesz i dodaje przyznaje poczucie bezpieczeństwa, poczucie własnej wartości, energii i haju. Fortaleza latać wysoko, trzymając stopy na ziemi. Zapewnia niezależność, swobodę I Automotywacja. LUBN stylizacja on jest zdolny do wzmacniaR swoje najlepsze zalety i ukryj jeR twoje małe wady, I daje to poczucie To mogę zrobić wszystko I Mam zamiar zjeść świat.

Jak zaczynałeś w świecie mody?

Wychowałem się wśród złomu. Moi rodzice przez całe życie byli oddani światu szycia. Mój ojciec tworzył kolekcje tkanin dla hiszpańskiej i europejskiej haute couture i sprzedawał je wielkim projektantom tamtych czasów, takim jak Victorio & Lucchino, Francis Montesinos, Pedro Rodríguez… A moja matka była projektantką i twórcą wzorów. Pamiętam swoje dzieciństwo w warsztacie moich rodziców lub podróżowanie w poszukiwaniu jedwabi.

Jakie studia ukończyłeś?

Byłam bardzo niespokojna intelektualnie i chociaż pasjonował mnie świat mody, zdecydowałam się studiować zarządzanie i administrację w biznesie oraz prawo. Wydawało mi się, że moda i design zostały w Hiszpanii oderwane od biznesu i przemysłu. Pomyślałem więc, że posiadanie takiego punktu widzenia pomoże mi również zrozumieć świat projektowania w inny sposób.

Uważam, że projekty są stworzone dla kobiet, żeby je nosiły, a nie żeby wychodziły na wybiegi. Wykonujemy limitowane edycje wszystkich dzieł, ale nie są to kolekcje na targi. Największą satysfakcję daje mi spacer ulicą Serrano w Madrycie i możliwość noszenia moich ubrań przez prawdziwe kobiety…

A potem zaczął warsztat…

Po 4 latach pracy w międzynarodowej korporacji nie mogłam się już powstrzymać i mojemu mężowi, który był wtedy całkowicie oddany polityce, powiedziałam mu: załóżmy firmę modową, bo naprawdę muszę w jakiś sposób wyrazić swoją sztukę! W 2011 roku porzuciliśmy karierę, podążaliśmy za marzeniami i założyliśmy firmę.

Firma nazywa się Laura Bernal, ponieważ Bernal to nazwisko mojego męża, a Laura to imię, które nam się podobało dla córki, którą mieliśmy mieć w przyszłości. Jej łacińskie pochodzenie oznacza zwycięstwo, a my chcieliśmy pokazać, że kobieta XXI wieku nie jest wcale krucha, ale silna, niezależna, wojownicza, odważna i bohaterka.

Co więcej, jest to nazwa międzynarodowa. Kiedy się pojawiliśmy, Hiszpania przeżywała wielki kryzys gospodarczy i od początku mieliśmy powołanie do ekspansji zagranicznej.

Czy trudno jest być kobietą w branży modowej?

To bardzo skomplikowany świat, zwłaszcza dzisiaj, kiedy świat jest globalny i istnieje globalna konkurencja. Sektor mody jest bardzo szybki, globalny i konkurencyjny, ale nie mogę powiedzieć, że miałam większe trudności z byciem kobietą.

I pogodzić…

To prawda, że ​​dziś kobiety mają szklany sufit, ale myślę, że nie dotyczy to branży modowej, a raczej wszystkich. Kiedy przychodzi czas, aby chcieć się pogodzić, ponieważ jest się matką, dzisiaj w Hiszpanii jest to praktycznie niemożliwe.

Mam firmę, w której 90% załogi stanowią kobiety i bardzo to sobie cenię. Mam charakter przedsiębiorczy, bardzo silny charakter przywódczy i być może, chociaż po drodze pojawiły się niekorzystne czynniki, nie stawiłem im czoła ze strachem. W obliczu przeciwności atakuję z większą siłą, aby ponownie wyłonić się jako Feniks wydobywając odwagę przedsiębiorcy.

W jakim stopniu pandemia wpłynęła na Twój biznes?

QOczywiście 13 marca 2020 r Zapamiętamy to, bo będziemy płakać. W tamtym czasie całą letnią produkcję musieliśmy wysyłać do sklepów, do butików.Tak modnie, z przygotowanymi wszystkimi wydarzeniami (wesela, chrzciny i komunie…) Toda produkcję pozostawiono bez wyjścia, I wszyscy w domu…

Czy to Cię w ogóle zmieniło?

Gponieważ mamy inny produkt i Z którym przyczynia sięmoTak wartość W projekt i jakość, gdy tylko wszystko zostało ponownie aktywowane, klient dobrze zareagował. TakSiema To był ciężki rok, ale wielkie kryzysy zmuszają do odnalezienia siebie na nowo, ale też uświadamiają katastrofalną sytuację. z ten, z którego pochodzimy, żyjący z całą tą masową konsumpcją niska cena Chiński, gdzie wszystko wolno.

Zrównoważony rozwój od początku….

Ta pandemia rzeczywiście oznaczała koniec ery szybka moda za wszelką cenę. Być może wyszliśmy silniejsi, ponieważ jesteśmy firmą, która zawsze to robiłamies dbamy o zrównoważony rozwój i identyfikowalność naszej odzieży, ponieważ są to edycje limitowane. Toda Projektujemy, produkujemy, produkujemy i dystrybuujemy je w Hiszpanii, wszystko jest objęte naszym łańcuchem kontroli produkcji. Pracujemy blisko siebie, a ślad węglowy praktycznie nie istnieje, bo nie ma logistyki, która jest bardzo zanieczyszczająca. Jesteśmy zrównoważeni zarówno pod względem materiałów, jak i co jest produkowane, od TakalboTo to, co się sprzedaje, jest produkowane.

Dla mnie lDo Zrównoważony rozwój to produkcja na zamówienie, bliskość i wykorzystanie zrównoważonych materiałów, a tRównież Odpowiedzialna produkcja, która dba o ludzi. Oczywiście dbam o swoich pracowników, GStyczeń bogactwo i zatrudnienie w Hiszpanii. Toda reszta, która wkłada the etykiety należy poddać próbie…

Czym różnią się Twoje projekty?

Za każdym razem, gdy wymyślam projekt, myślę tylko o tym, aby kobieta, która go nosi, wyglądała tak pochlebnie, jak to tylko możliwe, podkreślając jej fizjonomię. Tak naprawdę nasze projekty są przeznaczone dla różnych sylwetek kobiet: A, B lub C, w zależności od ich kształtów. Tworząc kolekcję myślimy o wszystkich typach prawdziwych kobiet, a przede wszystkim dostosowujemy się do trendów. Ponieważ nie wszystkie trendy są dla wszystkich kobiet. Czerpiemy inspirację, aby dostosować go do prawdziwej kobiety i ulepszyć jej najlepszą wersję.

Kolory są również bardzo istotne dla marki, ponieważ niejednokrotnie tworzymy ekskluzywne odcienie, których nie ma, dopóki nie osiągniemy dotyku świetlistości, który lubimy… Zawsze staramy się zapewnić odrobinę światła, nawet jeśli jest ono zimowe kolory.

Posiadamy produkt wysokiej jakości, szyty metodą tradycyjną, ale w bardzo przystępnej cenie.

Jeśli chodzi o ekspansję zagraniczną…

Covid-19 najbardziej nam zaszkodził, to eksport. Było to bardzo skomplikowane, bo międzynarodowe targi branżowe przestały się odbywać i zostały reaktywowane we wrześniu ubiegłego roku. Minęły prawie 2 lata przerwy.

Kiedy nie projektujesz, co robisz w wolnym czasie…

Świat designu, jeśli oddajesz się mu z pasją, jest sposobem na życie. Więc jeśli idę do muzeum, na wystawę, na wycieczkę… Stosuję to w swojej pracy, nie odłączam się… Wszystko jest przeplatane modą. Mam wiele zainteresowań i dwie piękne córki, najlepsze na świecie. Lubię cieszyć się tą małą ilością wolnego czasu, którą mam ze znajomymi organizując przeżycia i wycieczki, a przede wszystkim żyć życiem, które mamy tylko jedno…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *